SHARE

Američki aktivisti za slobodu informacija uspjeli su nabaviti 600 stranica emailova koji dokazuju da je američka industrija jaja platila i koordinirala prljavu kampanju protiv tvrtke Hampton Creek, starupa koji proizvodi vegansku majonezu Just Mayo.

Britanski Guardian u posjedu je emailova. Novinari pišu da je protunapad koordinirala marketinška grana industrije jaja, udruga American Egg Board (američki odbor za jaja, AEB). Šefica AEB-a Joanne Ivy u mailovima je opisala Hampton Creek kao “krizu i veliku prijetnju budućnosti” tržišta jaja vrijednog 5,5 milijardi dolara godišnje.

Hampton Creek je specifičan po tome što je riječ o tehnološkom startupu iz Silicijske doline, a svoju majonezu proizvodi na bazi žutog graška. Iza njega stoje ulagači iz Silicijske doline poput Petera Thiela (suosnivač PayPala) i Vinoda Khosle (suosnivač Sun Microsystemsa). Nedavno je zabilježio još jednu u nizu pobjeda – veliki lanac trgovina 7-Eleven potiho je uveo Just Mayo umjesto majoneze s jajima u sve svoje sendviče.

Evo što su sve lobisti radili u kampanji protiv Hampton Creeka:

  • Plaćali su blogerima i po 2500 američkih dolara za objavljivanje članaka i recepata koji hvale vrline jaja prema uputama AEB-a
  • Napali Andrewa Zimmerna, voditelja s Travel Channela, koji je uvrstio Hampton Creek u svoju emisiju i pohvalio tvrtku na blogu
  • Pokušali utjecati na publikacije poput Forbesa i Buzzfeeda, koje su pisale pozitivne članke o Hampton Creeku
  • Neuspješno pokušali regrutirati neke aktiviste i pisce da podrže industriju jaja
  • Kupovali oglase na Google Adsu da se ljudima koji pretražuju pojmove vezane uz Just Mayo pojavi sadržaj koji sponzorira AEB

Za svoje napade na Hampton Creek, AEB je unajmio Edelman, najveću PR agenciju na svijetu.

AEB je sada pod sumnjom da je kršio pravila američkog Ministarstva poljoprivrede, koji ne dopušta korištenje kampanja u kojima se ocrnjuje tuđi prehrambeni proizvod.

 

 

1 KOMENTAR

  1. […] Drugi problem su industrija mesa, ribe i peradi. Kako bi održali svoj rast i profite, interesne udruge mesnih industrija promoviraju meso kao jedini dobar izvor proteina. Čut ćete sve i svašta u reklamama, primjerice da su mame odabrale mehanički usitnjeno životinjsko tkivo kao hranu za svoju djecu. U časopisima ćete često pročitati članke koji ističu zdravstvene prednosti jedenja pilećeg mesa i ribe, obično iz pera dijetetičara, liječnika i drugih stručnjaka. Ono što se ne ističe je da se ti članci često pozivaju na studije koje podupire mesna industrija, ili su čak i sami autori bliski interesnim udrugama proizvođača. Najnoviji primjer je slučaj američke industrije jaja, koja je trošila milijune na prikrivenu i ilegalnu medijsku kampanju protiv veganske majoneze. […]

Ostavi odgovor