Site icon Fresh.hr

Do 2020. godine, tržište zamjenskog mesa će dosegnuti vrijednost od 5,2 milijarde američkih dolara

Zamjensko meso nije nikakva novost. Vjerojatno ste već naišli na veganske lasagne od soje, burgere od cvjetače ili konoplje, ražnjiće od seitana, i slično. Voljeli takva jela ili ne, njihovo postojanje očito olakšava mesojedima prijelaz na biljnu hranu, i to su prepoznale mnoge globalne prehrambene tvrtke. Novo izvješće Allied Marketa predviđa da će tržište zamjenskog mesa dosegnuti vrijednost od 5.2 milijarde američkih dolara do 2020. godine.

Dobra vijest: posljednjih nekoliko godina u razvijenijim zemljama svijeta (Sjeverna Amerika, Zapadna Europa) opada konzumacija mesa po stanovniku, dok tržište zamjenskog mesa raste. Ljudi se sve više brinu za vlastito zdravlje, održiv okoliš, i boljitak životinja, stoga nas ova informacija i ne začuđuje previše. Nadalje, proizvođači zamjenskog mesa se sve učinkovitije koriste marketinškim kampanjama kako bi zauzeli poziciju na prehrambenom tržištu.

Nadišli su ražnjiće od seitana; danas se proizvode biljne patke, govedina, piletina, puretina, i ostale namirnice, koje okusom i teksturom podsjećaju na pravo meso. Izgleda da se takvi proizvodi sviđaju veganima, ali i mesojedima.

Temeljne namirnice ostale su slične: tofu, tempeh, sejtan, teksturirani povrtni proteini (TVP), quorn (proizvod od gljivica Fusarium venenatum), i mnogi drugi biljni izvori koji su prilagodivi, zdravi, i relativno jeftini. Dakle, čak ako ne podnosite gluten, čak i ako vam se ne sviđa soja, nema problema – proteini od graška riže, te proizvodi od qourna sve se više proizvode u Americi i Europi.

Tržište zamjenskog mesa raste, i to su prepoznale velike tvrtke

U gore navedenom izvješću, ekonomisti su promatrali velike tvrtke kao što su Amy’s Kitchen, Beyond Meat, Garden Protein International, Quorn, i Morningstar Farms, i predviđaju da će godišnji rast vrijednosti tih tvrtki na godišnjoj bazi biti oko 8.4 posto. I dok su Europa i Amerika najveći potrošači zamjenskog mesa, Istočna Azija i Oceanija su najbrže rastuća tržišta.

I dalje su najpopularniji smrznuti bezmesni proizvodi, no očekuje se i brz porast popularnosti sušenih obroka.

Ovaj trend su prepoznali i popularni lanci brze prehrane: Wendy’S, Subway, Taco Bell, te White Castle, a očekuje se da će i giganti, poput McDonald’s-a, KFC-a, i Burger Kinga, ubrzo u svoju ponudu ubaciti veganske opcije kako bi zadovoljili rastuću potražnju. Sjajno.

(izvori: vegnews.com, alliedmarketresearch.com)

Exit mobile version