Nakon tri godine istraživanja, dovršena je studija istraživača sa sveučilišta Johns Hopkins provedena u Baltimoreu. Hrana označena kao zdrava prodavala se u testnoj trgovini u siromašnom dijelu grada, dok je druga slična trgovina korištena kao kontrolna bez ikakve intervencije istraživača. Rezultati su objavljeni u časopisu Journal of Nutrition Education and Behavior.
Studija je provedena u sklopu kampanje “Eat Right – Live Well”, usmjerene na poticanje zdravije prehrane među siromašnijim stanovništvom Baltimorea, jednog od socijalno najugroženijih gradova Sjedinjenih Američkih Država.
Jedna od trgovina u istraživanju provodila je kampanju usmjerenu na poticanje odabira zdrave hrane pri kupovini, dok je druga korištena kao kontrola. Istraživači su proučavali podatke o prodaji tijekom tri godine prije i tri godine nakon intervencije. Kampanja “Eat Right – Live Well” je uključivala posebne oznake i etikete na proizvodima, obuku prodavača, nutricionističku edukaciju kupaca, suradnju sa zajednicom i degustacije proizvoda u trgovini.
U konačnici, istraživači su utvrdili da je prodaja hrane obuhvaćene kampanjom porasla za 28 posto u trgovini u kojoj se interveniralo, a samo 6 posto u kontrolnoj trgovini. Riječ je o proizvodima koji su bili označeni posebnim oznakama na policama najmanje tijekom 75 posto vremena trajanja istraživanja, voću i povrću, nekim grickalicama, slatikišima i začinima. Ostala hrana, među kojom su bili mliječni proizvodi i žitarice, zabilježila je rast prodaje 1,7 posto u trgovini u kojoj se intervenirali, a 7,5 posto u kontrolnoj trgovini tijekom istog razdoblja.
Degustacije su se pokazale manje uspješnima. Prodaja degustiranih proizvoda je pala za 5,5 posto u trgovini u kojoj se interveniralo, a čak 26 posto u kontrolnoj trgovini.
“Naša studija pokazala je da naša kampanja može imati pozitivan učinak na profite trgovaca, kao i društvene dobrobiti promicanja zdravijih prehrambenih izbora”, kaže autor studije Kevin Frick, profesor i prodekan za obrazovanje na poslovnoj školi Carey.