SHARE

Kretanje je jedan od prvih i najvažnijih načina kojim bebe i mališani istražuju svijet oko sebe, a taj se proces nastavlja dok rastu i razvijaju se. Pokret i ples pomažu djeci da osvijeste svoje tijelo i razviju svijest o kretanju u prostoru s drugom djecom. Osvještavajući ga uče kontrolirati tijelo kroz pokret, uče slijediti upute, uče osluškivati i poštivati druge u zajedničkom prostoru“, kaže Tamara Curić, plesna pedagoginja, plesačica i koreografkinja.

Prema nekim svojim današnjim mjerilima, ja sam počela trenirati kasno, tek s 12 godina. I iako ne vjerujem u ono „trebala sam“ i „da sam bar“, to je jedina stvar koju bih možda mijenjala. Počela bih s tri godine, da stignem probati sve što me zanima i da imam vremena odlučiti se za ono što mi najbolje odgovara. Često pišem o benefitima koje tjelovježba ima na tijelo odraslog čovjeka, a ovoga puta sam se, baš zato, za one s malom djecom koju tek trebaju upisati na neku aktivnost, odlučila fokusirati na vrijeme u životu osobe kada se stvaraju navike i potrebe za kretanjem, na vrijeme kada se tijelo razvija- na djecu i pokret. O tome sam razgovarala s Tamarom Curić, inače i direktoricom plesnog centra Tala u kojem sam i sama provela divne plesne dane. Govoriti o pokretu kroz prizmu plesa odabrala sam jer se istovemeno radi o „tjelesnoj aktivnosti i sredstvu samoizražavanja“, jer, iako se kroz svaki oblik pokreta možemo izraziti, ples ima tu kreativnu, umjetničku notu koja daje ipak nešto više slobode i prostora za istraživanje, za kreaciju.

Pokret generalno pomaže djeci da usvoje nove motoričke vještine, da ojačaju i nadograde one koje već imaju. Krećući se poboljšavaju svoju koordinaciju, kontrolu tijela, ravnotežu, izdržljivost i ukupnu snagu, postaju svjesna koliko se brzo kreću, kako ubrzati ili usporiti, kako se zaustaviti ili krenuti, kaže Tamara Curić.

Ples je posebna forma koja pomaže djeci da se nauče kretati u osobnom prostoru, da budu svjesni osobnih prostora druge djece te da poštuju druge kada se kreću u zajedničkom prostoru, a takvo će shvaćanje prostora i kretanja djeca prenositi i na druge svakodnevne aktivnosti.

U plesnom centru Tala, koji ima izvrsne pedagoge i ugodan prostor,razrađuju se programi prilagođeni svakoj dobi koji prate psiho-fizički razvoj djeteta, a u njima se potiče  vlastito istraživanje pokreta i načina kretanja.

„Djeca pokretom uče da svatko može doprinijeti grupi i da svi mogu raditi zajedno u svrhu pronalaska rješenja (…) Pokretom i kretanjem djeca lagano mogu izraziti svoje osjećaje, a pogotovo ona djeca koja ih ne mogu verbalno izraziti“, kaže Tamara Curić.

Od opreme za ples nije potrebno ništa što iziskuje velike troškove: za balet baletne mekane šlapice, za suvremeni ples čarape, a za break dance tenisice dok odjeću djeca biraju po želji. Također, iako za neke još uvijek oblik aktivnosti namijenjen ponajviše ženama odnosno djevojčicama, Tamara Curić kaže kako broj dječaka upisanih na razne plesne forme (break dance,step, suvremeni ) uspješno prkosi tom stereotipu i pokazuje kako „ples pripada svima“.

Na pitanje o tome kada bi dijete trebalo upisati na neku aktivnost, Tamara Curić sa smijehom govori da djeca od kada se rode trebaju prakticirati tjelovježbu. I zaista, ono što se nama može činiti kao slatko nesvjesno prevrtanje, za malu djecu to je naporan trening u kojem upoznaju svoje tijelo i ono što u datom trenutku može.

Oko treće godine pa nadalje može se krenuti na redovnu aktivnost dva puta tjedno, dok je u dobi od 11-18 godina preporuka prakticirati trening tri do četiri puta tjedno po 60 minuta.

Što se tiče odabira plesne škole i aktivnosti“ dobro je obratiti pažnju na kvalitetu pedagoga koji vode određenu aktivnost“. Iako ne smatra da je formalna edukacija jedina bitna, Tamara Curić kaže kako je dobro da je pedagog školovan za plesnu pedagogiju jer je ona specifična, a roditelji također trebaju biti upoznati i sa programom koji se provodi u određenoj plesnoj školi i koji su njegovi ciljevi.

Na koju god tjelesnu aktivnost upisali svoje dijete, odnosno koju god aktivnost ono izabralo ( do dvanaeste godine samo osjeti što želi ) dobrobiti su tu – razvoj samopouzdanja, socijalnih vještina, pozitivnih osobnih vještina, koncentracije, emocionalni razvoj, razvoj ustrajnosti i zalaganja te vrednovanja uloženog truda, a na kraju, jako važno, razvijanje navike za bavljenje aktivnostima i  u odraslijoj dobi. Najvažnije je da se dijete osjeća ispunjeno i zadovoljno te da ga aktivnost koju je odabralo veseli.

 

Ostavi odgovor