SHARE

Zamjensko meso nije nikakva novost. Vjerojatno ste već naišli na veganske lasagne od soje, burgere od cvjetače ili konoplje, ražnjiće od seitana, i slično. Voljeli takva jela ili ne, njihovo postojanje očito olakšava mesojedima prijelaz na biljnu hranu, i to su prepoznale mnoge globalne prehrambene tvrtke. Novo izvješće Allied Marketa predviđa da će tržište zamjenskog mesa dosegnuti vrijednost od 5.2 milijarde američkih dolara do 2020. godine.

Dobra vijest: posljednjih nekoliko godina u razvijenijim zemljama svijeta (Sjeverna Amerika, Zapadna Europa) opada konzumacija mesa po stanovniku, dok tržište zamjenskog mesa raste. Ljudi se sve više brinu za vlastito zdravlje, održiv okoliš, i boljitak životinja, stoga nas ova informacija i ne začuđuje previše. Nadalje, proizvođači zamjenskog mesa se sve učinkovitije koriste marketinškim kampanjama kako bi zauzeli poziciju na prehrambenom tržištu.

Nadišli su ražnjiće od seitana; danas se proizvode biljne patke, govedina, piletina, puretina, i ostale namirnice, koje okusom i teksturom podsjećaju na pravo meso. Izgleda da se takvi proizvodi sviđaju veganima, ali i mesojedima.

Temeljne namirnice ostale su slične: tofu, tempeh, sejtan, teksturirani povrtni proteini (TVP), quorn (proizvod od gljivica Fusarium venenatum), i mnogi drugi biljni izvori koji su prilagodivi, zdravi, i relativno jeftini. Dakle, čak ako ne podnosite gluten, čak i ako vam se ne sviđa soja, nema problema – proteini od graška riže, te proizvodi od qourna sve se više proizvode u Americi i Europi.

Tržište zamjenskog mesa raste, i to su prepoznale velike tvrtke

U gore navedenom izvješću, ekonomisti su promatrali velike tvrtke kao što su Amy’s Kitchen, Beyond Meat, Garden Protein International, Quorn, i Morningstar Farms, i predviđaju da će godišnji rast vrijednosti tih tvrtki na godišnjoj bazi biti oko 8.4 posto. I dok su Europa i Amerika najveći potrošači zamjenskog mesa, Istočna Azija i Oceanija su najbrže rastuća tržišta.

I dalje su najpopularniji smrznuti bezmesni proizvodi, no očekuje se i brz porast popularnosti sušenih obroka.

Ovaj trend su prepoznali i popularni lanci brze prehrane: Wendy’S, Subway, Taco Bell, te White Castle, a očekuje se da će i giganti, poput McDonald’s-a, KFC-a, i Burger Kinga, ubrzo u svoju ponudu ubaciti veganske opcije kako bi zadovoljili rastuću potražnju. Sjajno.

(izvori: vegnews.com, alliedmarketresearch.com)

Ostavi odgovor