SHARE

Oko 4,6 milijuna Talijana više ne jede meso, veći dio je odbacio meso i ribu (oko šest posto ukupne populacije Italije), dok jedan manji dio odbija jesti sve životinjske proizvode (oko tri posto Talijana), javlja dnevnik La Repubblica.

Analitičar trgovačkog lanca Coop kaže da je prema njihovim analizama većina novih vegana i vegetarijanaca motivirana zdravstvenim razlozima, iako ih sve više na upite odgovara riječima “ne želim jesti ništa što je bilo živo”.

Većina novih vegana spada u dvije kategorije – mladi svih demografskih profila i bogatije visokoobrazovane sredovječne žene sa sjevera zemlje.

“Tjestenina se kuha na bijelo, a onda se začinja na različite načine (ulje, maslac i parmezan ili mesni ragu), i nitko se zbog toga ne sablažnjuje. Nigiri sushi postaje veganski zahvaljujući marmeladi i avokadu, arancini se pune gljivama ili pistacijama… U Torinu se otvorio prvi veganski restoran visoke kuhinje, koji nudi lasagne sa seitanom i Sacher tortu bez maslaca. A domaćini pitaju ima li vegana ili vegetarijanaca kad pozivaju goste, kao što su nekad pitali smetaju li nekome gljive ili češnjak”, piše novinarka La Repubblice o tome koliko su se talijanske prehrambene navike promijenile.

U tijeku je i propagandna kampanja koja reklamira veganstvo, u kojoj se pojavljuje rugby zvijezda Mirco Bergamasco.

Ipak, sve to ne znači da se Talijani odriču tradicije. Ekstradjevičansko maslinovo ulje, morska sol, sušeno voće, bundeva i druge tradicionalne namirnice su osnova talijanske veganske prehrane. Na najpopularnijoj talijanskoj veganskoj stranici na Facebooku, Vegechef (120 tisuća lajkova), najpopularniji su starinski recepti – orecchiette s liščem raštike i ribollita.

4 KOMENTARI

Leave a Reply to Kako će nestati mesna industrija: ekonomski pogled na veganstvo - oslobođenje životinja Odustani od odgovora